Jumaat, 31 Disember 2010

DOA TAHUN 2011


Bismillahirrahmanirrahim ..

Alhamdulillahirrabbil 'Alami..Hamdan Syakirin..Hamdan Na'imiin....Hamdan Sobiriin..Hamdan Yuwa Fi Ningamahu..Wa yukafii Fiihu Mazidaah..Ya Rabbana Lakal Hamdu Kama Yanbaghi Lijalaa Li Wajhikal Adzhimi Sulthoonik.

Ya Allah ...Selawat ke atas junjungan besar kami..Nabi Muhammad SAW..para sahabat Baginda...keluarga dan keturunan Baginda dan limpahkan kesejahteraan kepada Baginda dan mereka semua Ya Allah.

Ya Allah...sempena kedatangan 2011...aku panjatkan doa...doa yang penuh dengan harapan....hambaMu yang daif ini memohon agar diriku...keluarga ku dan sahabat2ku..sentiasa berada dalam redha dan restuMu Ya Rabbul Izzati...Jadikan 2011 sebaga......i tahun kejayaan dan kebahagiaan kami.Jadikan 2011 tahun yang lebih mendekatkan kami denganMu Ya Allah.Jadikan 2011 penuh dengan keindahan dan kebaikan dariMu Ya Allah.Jauhkan lah kami dari segala bala..mala petaka...dan kejahatan manusia...dan segala keburukan.Hanya padaMu kami meminta Ya Allah...KepadaMu Ya Allah...sesungguhnya kami sandarkan segala permintaan dan harapan.Ya Allah..jika tahun 2010 tahun yang menyebabkan kami jauh dariMu...ampunkan dosa kami...atas kelalaian kami semua.Jika 2010 tahun perubahan kami dengan lebih dekat dan menyayangi Mu...kuatkanlah lagi keimanan kami...kuatkanlah kesabaran kami Ya Allah..demi mengharungi tahun 2011 untuk lebih dekat denganMu dengan keimanan dan ketaqwaan yang semakin bertambah...dari masa ke semasa hingga akhir hayat kami Ya Allah.

Ya Rahman Ya Rahim ...hambaMu yang daif ini juga melayarkan kasih sayang dengan penuh keinsafan...jika kami banyak melakukan dosa di masa lalu...ampunilah kami Ya Allah..ampunilah ibubapa kami...dan semua muslimin muslimat terdahulu dan sek......arang....sesungguhNya hanyalah ENGKAU Ya Allah...Maha Pengampun akan setiap dosa-dosa.

Ya Allah ...Kurniakanlah Taufik dan Hidayah kepada kami Ya Allah..agar sentiasa mengingatiMu....walau apa jua keadaan...Jadikan lah kami hambaMu yang sentiasa rajin beribadat kepadaMU...jangan lah Engkau jadikan kami hambaMu yang lalai dan terabai.SesungguhNya...kami mendambakan kasihMu ...sayang Mu...dan cintaMu...yang tiada nilaiNya buat kami.

Wahai Tuhan! Wahai yang Maha Pemurah! Wahai Yang Maha Agung dan wahai Yang Maha Mulia agar Engkau menerima taubat itu dariku dan janganlah Engkau menghampakan harapanku kepadaMu Wahai Yang Maha Pemurah.

Ya Allah...sudilah pandang hamba-hamba......Mu yang daif ini...dan juga lemah tanpaMu di sisi Ya Allah..sesungguhnya tiada Tuhan melainkan Engkau Ya Allah...dan sesungguhnya kami hamba2Mu yang banyak menzalimi diri....Ya Allah jadikanlah solat kami...ibadat kami...hidup kami..mati kami...dan semuanya hanya kepadaMu...hadirkan lah cahaya keindahan dan hidayahMu buat semua anggota badan kami...hati kami...agar hati kami terus terpaut kepadaMu Ya Allah....Ya Allah seandainya ada tertulis di LOh Mahfuzh Mu..tahun 2011 tahun kehancuran dan kejatuhan kami...kami memohon kepadaMu ...agar Kau bantulah kami dalam menghadapiNya..dan jika kau sudi berikan kemudahan menghadapiNya....dan ubahlah takdir yang itu agar tahun 2011 memberikan lebih banyak kejayaan kepada kami...sebagai hambaMu yang sentiasa beriman..bertaqwa..bersabar atas setiap perjuangan kami Ya Allah..demi agamaMu Ya Allah.

Ya Allah...kurniakanlah kami...rezeki yang melimpah ruah kepada kami agar dapat digunakan untuk melakukan ibadah kepadaMu...dan bersedekah di jalanMu...dan kurniakan lah segala kebaikan kepadaMu...agar ia lebih menguatkan rasa cinta kami ke......padaMu.

Rabbana wa-j'alna Muslimayni laka wa min Dhurriyatina 'Ummatan Muslimatan laka wa 'Arina Manasikana wa tub 'alayna 'innaka 'antat-Tawwabu-Raheem

Rabbana wala tuhammilna ma la taqata lana bihi wa'fu anna waghfir lana wairhamna anta mawlana fansurna 'alal-qawmil kafireen

Rabbana innaka jami'unnasi li-Yawmil la rayba fi innAllaha la yukhliful mi'aad

Rabbana zalamna anfusina wa il lam taghfir lana wa tarhamna lana kunan minal-khasireen

Rabbana la tuzigh quloobana ba'da idh hadaytana wa hab lana milladunka rahma......h innaka antal Wahhab

Rabbana atina fid-dunya hasanatan wa fil 'akhirati hasanatan waqina 'adhaban-nar

Allahummasholli wassalim 'Ala Sayyidina Muhammaddin Wa 'Ala 'Alihi Washohbihi Wassalam....

Rabbana Taqabbal Minna Du'a Anaa ..Wa Solatanaa...Wa Hajatanaa..Wa Imaananaa...Wa Dzunu Banaa...Innakaan Sami'ul 'Alim....

Wa Tub 'Alaina Ya Alla Ya Maulana Innakaan Tat Tawwaburrahim.

Da'wahum fihaa subhanakallahum mawatahiya tuhum fihaa salam...Wa Akhiruu Da'wahum anilhamdulillahi Rabbil 'Alamin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan