Jumaat, 17 Disember 2010

SATU PERJALANAN DALAM KEHIDUPAN


Kehadiranmu menyinari hidupku, kehangatan cintamu mengubati sepiku, kelembutanmu mengubati lukaku, kemanjaanmu adalah penawar resahku..
LuAhaN HaTi SeOrang YaNg TeRlUka KerNa mu..
Blog Jiwang KaRat ini:
Adalah satu blog peribadi yang tiada kene mengenal dengan sesiapa pun,sama ada yang masih hidup atau sebaliknya..
blog ini terisinye kata2 jiwang,tips2 percintaan,kenali cinta, dan pe2 lagi la pasal cinta niiii.. blog ini juga berunsuran dakwah islam,sama2lah kita menegakkan Agama Allah SWT

Disebalik Gembira hari ini Ada Sedih nye..
Disebalik Senyuman hari Ini ada murangnya..
DiSeBalik Jiwang di Blog ini ada TeRsirat nye,
Disebalik Jiwang,ada Dakwah isLam yang hendak ku sampaikan

"Biarlah aku dengan cara aku sendiri,
kerna dengan cara ku sahajalah,
aku dapat kenali diriku sendiri,
Biarlah aku ditemani pelangi di waktu senja,
kerna Hanya pElangi sahajalah yang bisa ceriakan hidpuku,
Kerna pelangi Itu adalah Kamu!"

'saya selalu berdoa, jika saya djodohkan dengan awak,
tetapkan lah hati saya dengan awak,
jika tidak,mintak Allah tenangkan hati saya dan menerima seadanya..'

"Nafsu mengatakan perempuan itu cantik atas dasar rupanya. Akal mengatakan perempuan itu cantik atas dasar ilmu dan kepintarannya. Dan hati mengatakan perempuan itu cantik atas dasar akhlaknya."

cinta x semestinya bersatu jika kita tidak di takdirkan bersama. cinta sejati adalah cinta antara suami dan istri. teruskan mencintai milik kita, pasti bahagia. jangan cuba mengkhianati cinta yang telah Allah anugerahkan kepada kita. belajar mencintai dan terus mencintainya… Good luck hehe

“Kita tidak boleh mencintai orang lain,
sebelum mencintai diri sendiri.
Dan kita tidak boleh mencintai diri sendiri..
sebelum mencintai Allah!

“Ya Allah, berikanlah cinta-Mu kepadaku,
Jadikanlah orang yang mencintai-Mu mencintai aku
Dan jadikanlah aku mencintai segala sesuatu
yang membawa kepada kecintaan-Mu!”
JiKA BeNar Aku yang BerSalah
Jika mencintaimu satu kesalahan�biar aku bersalah. Cintaku padamu sangat kuat dan akan kuperjuangkan hidup ini demimu Sayang!
Perbaikilah Hati Kami

Wahai Tuhan kami!
Perbaikilah hati kami,
hapuskanlah cacat cela kami,
pimpinlah kami ke arah kebaikan,
hiasilah kami dengan taqwa,
kurniakanlah kepada kami
taat setia kepadaMu
sepanjang hidup kami.

Tuhan kami! Jadilah kami ikhlas kepadaMu,
syukur kepadaMu,
bertawakkal kepadaMu,
taubat kepadaMu,
khusyuk kepadaMu.

Wahai Tuhan kami!
Sesungguhnya kami mohon kepadaMu
ketetapan di dalam urusan ini
keazaman di dalam hidayah
tolonglah kami mengingat Engkau
menyebut namaMu
mensyukuri Engkau
baik ibadat kepadaMu.

Ameen


berjuta warna pelangi di dalam hati, sejenak luluh bergeming menjauh pergi, tak ada lagi cahaya suci, semua nada beranjak, aku terdiam sepi...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan